Wat is de bestaansreden van Black Friday?

Black Friday is één van de populairste winkeldagen. De term ‘Black Friday’ werd oorspronkelijk bedacht in Philadelphia in 1952, toen het werd gebruikt om te verwijzen naar het drukke verkeer en de verkopen die volgden op de Amerikaanse Thanksgiving-vakantie. De dag na Thanksgiving is sindsdien een populaire tijd geweest voor retailers om grote kortingen aan te bieden.

Een white sale is een alternatief voor Black Friday, waarbij retailers kortingen bieden op decoratieartikelen zoals witte lakens, servies en keukenapparatuur. Dit wordt ook wel een white friday of winter sale genoemd.

 

Zo bereid je je voor op Black Friday als lokale handelaar

Black Friday is een belangrijke dag voor retailers en een enorme kans voor lokale handelaren. Als je de trends opmerkt, wordt Black Friday stilaan een wereldwijd begrip. Om je voor te bereiden op de drukte van de dag, volgen hier enkele tips om het gemakkelijker te maken:

1. Start campagnes op sociale media voorafgaand aan Black Friday

2. Vergeet zoekmachine-optimalisatie niet

3. Zorg dat je website zich automatisch aanpast aan de device van de gebruiker

4. Zorg dat je een plan hebt en houd je eraan, wat er ook gebeurt op die dag

Aanbevelingen voor het promoten van een winkel op Black Friday

Om een winkel te promoten, moeten we ons concentreren op de voordelen die de klant zal behalen bij het kopen van de producten. We moeten ook aantrekkelijke kortingen en promoties aanbieden om klanten te verleiden om zijn aankopen bij de lokale handelaar te doen.

Om jouw lokale winkel optimaal te promoten, kan je best gebruikmaken van sociale mediakanalen (waaronder Facebook, Instagram, Pinterest, …). Sociale media is een geweldig platform om te adverteren omdat het een hoge gebruikersbetrokkenheid heeft en het gratis is om op te adverteren (om er berichten op te plaatsen). Je kan uiteraard ook geld investeren in advertenties op diverse sociale mediakanalen.

Lokale handelaars kunnen Black Friday gebruiken als een dag waarop ze kortingen en promoties aanbieden aan hun klanten, waardoor ze de winst kunnen vergroten en meer klanten zullen aantrekken.

Als lokale handelaar met een webshop deelnemen aan Cyber Monday

Cyber Monday is de drukste dag van het jaar voor e-commerce. Elk jaar zien retailers een grote omzetstijging op deze dag.  Cyber Monday valt dit jaar op 2 december. Het is de maandag na Thanksgiving Day in de Verenigde Staten, die op 28 november valt.

Waarom winkelen mensen op Cyber Monday?

Er zijn veel redenen voor mensen om op Cyber Monday te winkelen. Ten eerste omdat ze willen profiteren van de vele kortingen die winkeliers gebruiken om klanten te winnen. Ten tweede weten shoppers dat ze hun artikelen op tijd zullen krijgen, dus ze hoeven zich geen zorgen te maken dat ze de levering mislopen of dat hun bestelling wordt geannuleerd omdat deze al is uitverkocht.

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.